lördag 19 mars 2011

mmm, mera mat

Igår hoppade jag av i Eslöv och lånade mammas bil. Känns som att det var väldigt länge sedan vi var med bil. Efter ett litet kaffestopp hemma lastade vi in oss i bilen och första stoppet var Willys. Där släpptes jag av och ägnade mig åt storhandling i en timme. Under tiden inföskaffade S och D en styck ny brödrost. Inte så värst snygg men med plats för fyra mackor. Andra stoppet blev hemma hos Annika, där jag skulle hämta min melloskiva(Tack mamma!). Annika bjöd på ett glas vin till den som inte körde(Åsa). De har en mycket trevlig tradition på hennes gård. De samlas hos någon på fredagar för en gemensam after work. Bara lite, lite avundsjuk. Men igår fick jag ju vara med i alla fall en liten stund. Här är lite av all mat jag handlade.
1100 kronor visade kvittot, oj vad billigt det är att handla utanför city.
Till fredagsmys åt D köttbullar och macka. Till efterrätt godisbilar och veckans film "Lilla spöket Laban". S och jag mumsade på vår nya fredagsmat. Ännu en favorit hemma hos oss.
Tacoköttfärs, nachoschips, ost in i ugnen i 10 min. Till det tacosås, jalapenos, vatten och rött vin.
Till efterrätt somnade jag när jag skulle natta D vilket betyder att jag idag är riktigt pigg. Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar