måndag 28 mars 2011

en vab-dag

Idag vaknade D och klagade på magont. Han var varm och lite hängig tyckte S och jag. Vi velade fram och tillbaka hur vi skulle göra. Till slut bestämde vi oss för att prova jobb och dagis. Precis när jag skulle gå sa han sååå ynkligt -Ja har ont i maagen...Alltså ringde jag skolan och tog av mig ytterkläderna. När store S lämnat hemmet satt D och jag framför tv:n. Nu blev D piggare och piggare i ganska rask takt. Alltså en tveksam vab idag. Men vi har haft en mysig dag idag. Vi har bakat.


MUFFINS
Vi har ätit lunch på Mc Donalds.

Jag fick så mycket hjälp vid handlingen att han belönades med en glass.
Vi har lekt och sett lite mer på tv. Jag försökte övertala honom att vi skulle vila en liten stund men det gick han inte alls med på. Hög av glass och muffins.  
Nu är Stefan hemma och jag sticker iväg till Gerdahallen...
over and out

1 kommentar:

  1. Skönt att han piggnade till så fort.
    Världens gulligaste bagare!!!
    Kram mamma

    SvaraRadera