söndag 17 juli 2011

Sövde

Har haft ett härligt dygn i mamma och pappas stuga i Sövde. All inclusive när den är som bäst! Vi kom ner tidig eftermiddag och bjöds på kaffe, saft och kaka. Sedan gick vi ner till sjön och de modiga badade, dvs alla utom jag. Vid fem var grillen och ugnen i full gång. Vi ville ju hinna äta innan bronsmatchen. Mumsig mat och en spännande match. Efter första halvlek serverades äpple-och hallonpaj med vaniljglass. Mmm och så lite kaffe till förstås. Efter andra halvlek och en vackert brons gick vi en kvällspromenad.


Vi behövde promenera bort allt gott vi ätit och Frida var badsugen.

Minstingen avslutade kvällen med nattmacka och yoggi. Sedan sov de flesta av oss sött. Inte mamsen, som lånade ut sin prinsessäng till mig. Hon skulle ligga överst i våningsängen men efter mus/fladdermus krafs från taket slutade det med att hon låg på golvet...stackarn!!! Lille D och jag trängdes i prinsessängen medan Stefan och pappa sov gott i sina underslafar. Halv åtta ringde flera telefonlarm och efter en god frukost gick vi ner till sjön och dagens begivenhet.

Sövde triathlon. Vilka idrottare. De som gjorde en halv ironman simmade 1900m , cyklade 9 mil och avslutade med en 2,1 mil lång löpning. Holy macaroni, att jämföras med min träning på Gerdahallen. Vi har cykling 1000m, sedan 50 minuters träning, 5 min stretching och sen 1000m cykling hem, det ända som kan jämföras med simningen är duschen efter men den är inte ett dugg anstängande...ja, ja fick i alla fall med mig en gul badmössa hem ifall jag skulle få för mig att börja träna inför nästa års triathlon... nog med jämförelser och trams för idag, nu är det finaldags! Ha en trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar