söndag 17 april 2011

två 40-års fester på en gång

Igår var vi på festligheter igen. Stefans gamla barndomskompis Patrik och hans kvinna Annika firade sina 40-års dagar. Festen var här i Lund så vi cyklade dit. Började med fördrink och lite snicksnack med dom få vi kände. Här har vi Stefans barndomskompisar

Thomas med sin Annika
Anders med sin Ulrika
födelsedagsgrisarna Patrik och Annika
och så vi då..
Vi satt till bords i över fyra timmar. God mat och rödvinet flödade. Studentsånger skrålade och tal hölls. I välkomsthäfte fanns allas namn och en fyndig beskrivning. Så här stod det på min: "Reslysten lärare från Lund som under en period tyckte det var helt ok att kinesa på jobbet. Gift med Stefan"

Sedan packades borden ihop och dansen började. Nu kommer kvällens "roliga" händelse. Jag hade fyndat ett par skor på Erikshjälpen. 25 kronor kostade de och jag var jättenöjd. Till jag kände att de släppte lite i sulan vid tårna. Sen släppte de mer och mer och till slut hängde hela sulan lös...
För att undvika en fallolycka fick jag dansa och festa vidare barfota. Fungerade alldeles utmärkt.

1 kommentar:

  1. Vilka ungdomar....ser inte en dag äldre ut än för 20 år sen!!!!

    Günther

    SvaraRadera