fredag 8 april 2011

en rågtekaka

Jag måste berätta om min onsdag, som var lite speciell. Åkte från jobbet och köpte en stooor rågtekaka på Brödboden som jag mumsade i mig på tåget hem. Skulle nämligen träna med Niklas-den fantastiska klockan sex och träffa bästa tjejerna på Gräddhyllan klockan sju. Åter till rågtekakan som växte i magen, den åkte liksom upp och ner hela eftermiddagen. Funderade på att skippa träningen men stack ändå iväg och träningen gick väl sådär. Den där rågtekakan åkte upp och ner och det var svårt att koncentrera sig på träningen. När det var dags för styrka och stretch så masade jag mig till duschen istället. Strax efter sju träffade jag de fina tjejerna, Petra, Petra, Maria och Sara. Den där rågtekakan lämnade mig inte ifred, jag beställde ett glas vin bara och hoppades att rågtekakan skulle ge upp och dimpa ner i magsäcken och bli till, ja ni vet vad... De andra beställde in smarriga tapasrätter och jag svalde och svalde. Maria började berätta om sin härliga USAresa och när Petra började berätta om sin Köpenhamnstripp gick det inte längre. Jag reste mig slängde fram en hundralapp och sa att jag måste åka hem. Raffsade ihop mina saker, träningsväska, fleecar och cykelhjälm. Nu kommer det tråkiga och lite pinsamma...
Jag hann inte ut. Jag kaskadkräktes mitt på golvet! Jepp, där satt folk och åt gott och drack gott och så fick de en extrakrydda a´la kräk. Maria, min hjälte, skickade iväg mig och bad om en mopp. Mådde lite bättre när jag kom ut och cyklade hem med två kräkiga fleecar och en kräkig cykelhjälm i handen. Hemma hinner jag berätta för Stefan innan jag går in och fortsätter att kräka och kräka. En ovanlig och otrevlig onsdag helt enkelt.
 

3 kommentarer:

  1. Nä-ä, så fasansfullt!!! Och pinsamt fast man inte kan hjälpa... Anade du inte att det var lite kräk som ville ut? Och att du beställde ett glas vin, haha! Snacka om att ignorera kroppens signaler. Hoppas du mår bra nu!! Kram

    SvaraRadera
  2. stackare...hoppas du mår bättre nu, inte roligt att må illa och än värre på ställe med folk....
    Kram från Beijing

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha, jag mår finemang nu. Dagens träning gick mycket bättre...
    kram kram

    SvaraRadera