fredag 1 april 2011

april april

Idag är det en av mina favoritdagar på hela året. Den stora lurardagen... För två år sedan stod det så här på min blogg. På jobbet idag lurade vi ut alla barnen på skolgården klockan tolv. Vi sa att det skulle komma ett flygplan och ta ett flygfoto på skolan. De skulle titta upp i luften och vinka så att de skulle synas på fotot. När de flesta vinkande som mest ropade vi -April, april... ha ha ha, Bra aprilskämt Sofi, det kommer jag garanterat använda fler gånger!
När jag satt på tåget hem skickade jag detta sms till mamma och pappa "Jag har tappat mitt tågkort och måste hoppa av i Eslöv. Kan ni komma ner så jag kan låna pengar av er?"
Ett snabbt svar kom och det stod "Ja vi kommer direkt" Sedan skickade jag ett sms med "april, april" Ha ha ha! De satt redan i bilen på väg till stationen när de fick mitt andra sms... ha ha ha. 
Resten av eftermiddagen har jag tvättat och försökt lära lille D lite aprilskämt. Han ringde till mormor och sa "Hej mormor, jag är i Indien, april april" Faktiskt kom han själv på skämtet men han drog det alldeles för snabbt. Nästa år är han säkert en fullfjädrad lurendrejare och då ska vi lura skjortan av hans pappa, som är den mest lättlurade personen på denna underbara april, april-dag.

2 kommentarer:

  1. Ja du min lilla tös, du lurade oss verkligen idag!!
    Men det kommer väl första april 2012 också!!
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. ja det kommer en första april nästa år också och då ska jag lura er igen...

    SvaraRadera